Ida Does vervolgt over haar filmopnamen op St.Lucia met Derek Walcott en Seamus Heaney. En over de white egret:
'Onze plaatselijke begeleider Gandolph St. Clair was verbaasd, ook hij was inmiddels omgetoverd tot een white egret‑ spotter en zag ze nu op plaatsen waar hij ze nooit eerder had gezien. De allereerste ochtend dat we in alle vroegte de weg vonden naar Becune Point, waar Derek zijn villa aan zee staat, reden we nog wat rond in de omgeving. Daar! De eerste keer dat cameraman Ingmar zijn camera op St. Lucia aandeed, was het om die lange slanke witte vogel, op enkele meters verwijderd van Walcott's huis te filmen... het was een stil moment, wind, zee en groen. Even later gaf ik de oude meester breed grijnzend een hand... Zijn blauwe‑grijs‑groene ogen lichtten op toen ik hem het nieuws gaf: 'we just filmed a white egret'.
Nu ik het ruwe materiaal aan het spotten ben verman ik mezelf, niet steeds naar de stukjes gaan waar je al eindeloos over hebt gedroomd, begin gewoon bij het eerste clipje... Bham! Daar is tie weer... mooier in licht en kleur dan in mijn dromen.. the white egret.'